Κυριακή 20 Ιουλίου 2008

Το μονόπλευρο και μονοδιάστατο ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!

Έκρινα αναγκαία την ανάρτηση αυτού του άρθρου αφού τις μέρες αυτές ακούσαμε και διαβάσαμε πολλά για τα όσα διαδραματίστηκαν τον Ιούλιο του 1974.
Κάποιοι κλαίνε και οδύρονται για το ότι… ξεχάσαμε το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ.
Δεν θα σταθώ στο πως και στο γιατί καθιερώθηκε αυτό το σύνθημα, το οποίο για μένα, και το τονίζω, είναι σωστό σύνθημα.

Κάποιοι λοιπόν, το τελευταίο διάστημα μιλάνε για εγκατάλειψη του.
Για εγκατάλειψη τίνος;
Μήπως της μονόπλευρης αντίκρυσης των πραγμάτων;
Τι εννοώ;
Ότι το ζητούμενο δεν είναι το τι ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ αλλά το ΤΙ ΞΕΧΝΩ!
Ή καλύτερα τι θέλουν να θυμούνται και τι θέλουν να ξεχνούν όσοι ισχυρίζονται ότι σήμερα ξεχάσαμε.
Ξεχάσαμε λοιπόν;
Όχι δεν ξεχάσαμε!
Τι δεν ξεχάσαμε;
- Δεν ξεχάσαμε την εισβολή, τον ξεριζωμό, τους θανάτους, τους βιασμούς, τις λεηλασίες. Και γι αυτό αγωνιζόμαστε και προσπαθούμε να απαλλαγούμε από αυτήν και τις συνέπειες της.
Αν διαφωνούμε στον τρόπο απαλλαγής, είναι άλλο θέμα.
- Δεν ξεχάσαμε όμως ούτε το πραξικόπημα, ούτε την συνωμοτική πλεκτάνη που έζωσε την Κύπρο τα προ-πραξικοπηματικά χρόνια.
Αυτό το ξεχνούν όσοι σήμερα δήθεν υπερασπίζονται το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!
Ξεχνούν ότι το πραξικόπημα ήταν ο προπομπός της εισβολής. Ότι ήταν αυτό που έδωσε το νομικό και το ηθικό έρεισμα στην Τουρκία να επέμβει.

Όταν, λοιπόν, κάνουμε αυτή τη διαπίστωση, όταν διατυπώνουμε αυτή την ιστορική πραγματικότητα, κάποιοι μας λένε ότι θεωρούμε την εισβολή… ειρηνευτική επιχείρηση!!!
Μας λένε ότι θεωρούμε – άκουσον άκουσον - πως δεν φταίνε οι Τούρκοι αλλά εμείς, ότι δηλαδή αθωώνουμε την Τουρκία, ότι δικαιώνουμε την εισβολή!!!
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη διαστρέβλωση της αλήθειας αλλά και της ιστορικής αλήθειας.
Μόνο άνθρωποι που βλέπουν μονόπλευρα και επιλεκτικά την ιστορία μπορούν να προβούν σε τέτοια συμπεράσματα.
Και αφού προβούν σε αυτό τον αντι-ιστορικό συλλογισμό, αφού καταλήξουν στο αντι-επιστημονικό συμπέρασμα τους, έχουν τη δύναμη να αποδώσουν στην άλλη άποψη (που δεν είναι αυτή που νομίζουν ότι είναι), παραλογισμό!
Και οι υβρίζοντες, έχουν το θράσος να μιλούν για ύβριν!
Όχι κύριοι,
Σε καμιά περίπτωση δεν θεωρώ ότι φταίμε εμείς.
Διότι εγώ – και θέλω να πιστεύω το ίδιο και για την συντριπτική πλειοψηφία των ε/κυπρίων – δεν ταυτίζω τον εαυτό μου με την θλιβερή ελληνική και ε/κυπριακή φασιστική φατρία που προκάλεσε όλα τούτα τα κακά!
Δεν νιώθω καμιά ανάγκη να υπερασπιστώ τους όποιους Γρίβες, τους όποιους Παπαδόπουλους, τους όποιους Ιωαννίδηδες και να τους δικαιώσω ή να τους απαλλάξω από τις ασήκωτες ευθύνες τους.
Ούτε να τους ταυτίσω όλους αυτούς με τον ελληνισμό.
Ούτε έχω τη διάθεση να ταυτίσω τον κάθε τ/κύπριο με τον όποιον Ντενκτάς, τον όποιον Κιουτσιούκ, το όποιον Τουρκές ή Ετζεβίτ.
Ενόσω κάνουμε τις αναλύσεις μας βασιζόμενοι στον κακό Τούρκο και στον καλό Έλληνα, δεν πρόκειται να δούμε προκοπή.
Ενόσω, ως Κύπριοι ε/κ και τ/κ, δεν κάνουμε μια αυτοψία και μια ενδοσκόπηση, ενόσω δεν κάνουμε την αυτοκριτική μας, ο τόπος δεν έχει σωτηρία.
Διότι κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Όσοι θέλουν να βλέπουν τη μία είναι δικαίωμα τους.
Δεν έχουν όμως το δικαίωμα να κατηγορούν – και μάλιστα ασύστολα και χωρίς ίχνος ντροπής – όσους βλέπουν και τις δύο όψεις.

Υ.Γ.
Για να δείτε που οδηγούν οι μονόπλευρες αντιλήψεις και οι απόψεις του καλού Έλληνα και του κακού Τούρκου θα σας πω σε συντομία ένα περσινό περιστατικό:
Τον Οκτώβριο βρέθηκα σε ένα δημοτικό σχολείο εδώ στη Λευκωσία.
Μπήκα σε μια αίθουσα της 3ης τάξης και βλέπω πάνω στην πινακίδα φωτογραφίες από το 1974.
Τι είδα;
- Φωτογραφίες από την εισβολή, γυναικόπαιδα να κοιμούνται στο έδαφος μέσα στα χωράφια, ανθρώπους να τρέχουν να σωθούν, νεκρούς ανθρώπους κάθε ηλικίας.
Κάτω από κάθε φωτογραφία και μια λεζάντα: ε/κύπριοι πρόσφυγες, ε/κύπριοι τρέχουν να σωθούν, νεκροί ε/κύπριοι και ούτω καθεξής.
Τι δεν είδα;
Καμία φωτογραφία από το πραξικόπημα. Λες κι αυτό δεν συνέβη το 1974. (Αποτέλεσμα τέτοιων ενεργειών είναι όλες οι θέσεις που σχολίασα πιο πάνω).
Εν πάση περιπτώσει, φωνάζω τη νεαρή δασκάλα και τη ρωτώ:
- Τι είναι αυτές οι φωτογραφίες;
- Είναι φωτογραφίες από την τουρκική εισβολή του 1974.
- Και ποιος τις έβαλε εδώ;
- Τα παιδιά, τους είπαμε να κάνουν μια έρευνα και να φέρουν φωτογραφίες από την περίοδο εκείνη.
- Εσείς ξαναείδατε αυτές τις φωτογραφίες;
- Νομίζω πως ναι!
- Το ξέρετε ότι αν τις δει κάποιος που γνωρίζει μπορεί να βρείτε τον μπελά σας
- Μα γιατί; Τι κακό έκανα;
- Κυρία (λέω το όνομα της), αυτές οι φωτογραφίες είναι όντως από την περίοδο της εισβολής. Μόνο που όλοι αυτοί που εικονίζονται δεν είναι ε/κύπριοι αλλά τ/κύπριοι. Μάλιστα τα παιδιά πρέπει να βρήκαν αυτές τις φωτογραφίες από τ/κυπριακή ιστοσελίδα.
- Μα πως είναι δυνατόν; Είχαν και αυτοί τέτοια; Είχαν πρόσφυγες; Αγνοούμενους, νεκρούς;
- Δυστυχώς κυρία μου, οι φωτογραφίες αυτές είναι πραγματικές και είναι ντοκουμέντα από τη γενοκτονία που έγινε στα χωριά Αλόη, Μάραθα και Σανταλάρη τον Αύγουστο του ‘74.

Η νεαρή δασκάλα πραγματικά σοκαρίστηκε. Έτρεξε στο κομπιούτερ και μπήκε στην ιστοσελίδα που της είπα και διαπίστωσε ότι όσα της είπα ήταν αλήθεια…
Μπήκε στην τάξη, προσέγγισε σιγά σιγά την πινακίδα και αφαίρεσε τις φωτογραφίες.
Νιώθω ντροπή, μου είπε, ντροπή διότι εμείς οι ίδιοι που διδάσκουμε δεν ξέρουμε!
Θα πω στα παιδιά να φέρουν άλλες, σκέφτομαι όμως πως θα δικαιολογήσω την αφαίρεση αυτών που έφεραν…
Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να προσθέσω τίποτε άλλο.
Τι μπορεί να προκαλέσει η μονόπλευρη και μονοδιάστατη προπαγάνδα, διότι αυτή δεν είναι ιστορία.
Και για να προλάβω αντιδράσεις θα πω ότι τα ίδια και χειρότερα γίνονται και στην άλλη πλευρά…
Σημείωση: Το παρόν άρθρο αποτελεί και απάντηση στα όσα γράφει στο μπλογκ του ο Απόστολος (http://enaliakypros18.blogspot.com/) και όχι μόνο.
Αποτελεί απάντηση και σε όσους αυτές τις μέρες καλούσαν σε συγκεκριμένη αντικατοχική εκδήλωση, κατηγορώντας όσους δεν ταυτίζονται μαζί τους λίγο πού ως ανθέλληνες…

43 σχόλια:

Anef_Oriwn είπε...

@ Μιχάλη,

Πραγματικά σοκαριστική η ιστορία που καταγράφεις με τη δασκάλα και τις φωτογραφίες “… από τη γενοκτονία που έγινε στα χωριά Αλόη, Μάραθα και Σανταλάρη τον Αύγουστο του ’74...”.
Παρόμοιες γενοκτονίες (με θύματα κι από τις δυο κοινότητες) έγιναν κι αλλού. Μια τέτοια περίπτωση με θύματα τουρκοκύπριους από το μικτό χωριό Τόχνη, της Επαρχίας Λάρνακας (που δολοφονήθηκαν εν ψυχρώ από εοκαβητατζιήδες) προβλήθηκε πριν μερικές μέρες (στις 15 του Ιούλη) σε τηλεοπτικό πρόγραμμα με το δημοσιογράφο Δημήτρη Αντρέου, αλλά δεν θυμάμαι από ποιο σταθμό. Ο Δημήτρης Αντρέου (του ευχόμαστε περαστικά μετά από το αποψινό επεισόδιο υγείας που είχε), κατάφερε και πήρε συνέντευξη (στα κατεχόμενα) από μια τουρκοκύπρια της οποίας δολοφόνησαν τον άντρα και τους γιούδες.

Anef_Oriwn
Κυριακή 20/7/2008 – 11:22 μ.μ.

Μιχάλης είπε...

@ Anef_Oriwn

Το ντοκιμαντέρ που αναφέρεις ήταν στο Σίγμα και ήταν σε επανάληψη.
Ο Δημήτρης Ανδρέου πήγε με τη Χαρίτα Μάντολες στο χωριό της, εκεί που έχασε τους συγγενείς της στη διάρκεια της εισβολής.
Στο τέλος συναντήθηκε με μια τ/κύπρια που έχασε κι αυτή όλους τους άνδρες της οικογένειας της στο μεγάλο έγκλημα της Τόχνης.

Εγώ σημείωσα από εκείνο το ντοκιμαντέρ ότι ο πόνος των ανθρώπων που χάνουν άδικα τους δικούς τους είναι ο ίδιος ανεξάρτητα από την καταγωγή, τη θρησκεία και τον πολιτισμό τους.
Σημείωσα επίσης τη συμφωνία των 2 γυναικών ότι ο απλός κόσμος δεν φταίει σε τίποτε.
«Φταίσιν τζιείνοι οι ππεζεβέγκιες που μας τα εκάμαν» είπε η τ/κύπρια για να συμφωνήσει μαζί της η Μάντολες.

Μόνο που οι αντικειμενικοί δικοί μας άνθρωποι το μόνο που είδαν είναι την τραγωδία της Μάντολες…

Για τα γεγονότα της Τόχνης έκανε ένα ντοκιμαντέρ ο Αγκαστινιώτης, που παρά τις αδυναμίες που παρουσιάζει, δίνει ανάγλυφη την εικόνα για το τι έγινε μέσα από τις μαρτυρίες των τ/κ που γλίτωσαν από εκείνο το έγκλημα.

rose είπε...

Αγαπητοί Ανευ και ΜΙχάλη

Μου άρεσε ο τίτλος του "μονοδιαστατου ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ" και η δευτερη διασταση που πρόβαλες Μιχαλη...

Ο ανθρωπος ως γνωστόν είνια 3διαστατο ον, και όταν εντοπισει τις 2 διαστασεις αυτοματα ανακαλύπτει και την τρίτη...

Κάτι τέτοιο εντόπισα ως προσπάθεια στο μπλογκ του Εστορων (http://eleftherovima.blogspot.com/2008/07/20.html) με τη σημερινή του ανάρτηση, και την ευκαιρία να μιλήσουμε έχοντας επίγνωση και του βάθους της ιστοριάς αλλά και του ύψους και του πλάτους της.

Κατι τέτοιο διαπίστωσα ότι κινούσε τις κουβεντες του Δημητρη Χριστόφια χτες στο ΡΙΚ με την ευκαιρια της επετείου...

Εχουμε πολύ δρόμο ακόμα...

αλλά όσο άσχημα είνια να είναι κανείς "μονοδιαστατος" εγκλωβισμενος/η στην απολύτη κουκίδα της υπαρξης του χωρίς επίγνωση του/της ευατής του

άλλο τόσο άσχημο είναι να επιτρέψει στις "δυο διαστασεις" να του αφαιρέσουν την "προοπτική"

Με φιλοσοφική διαθεση, θα μπορούσε να πει κανείς, ότι οι 2 διαστασεις είναι ο καμβας που εμφανιζονται τα γεγονότα....αλλά δεν είναι αρκετό.

στις 3διαστασεις συμμετέχεις με αποσταση ή χωρίς, παίρνοντας θέση ή μη, αλλά έχοντας επίγνωση της προοπτικής (προοπτική προς τα πίσω και προς τα μπρος)ΑΡΑ αναγκαστικά πέρνεις θέση.

Τη λύση του Κυπριακού τη θέλω όσο τιποτα στον κόσμο, όχι μόνο για ιδιοτελείς λόγους, αλλά γιατι θα μας αναγκασει να τοποθετηθούμε στο χώρο και τον χρόνο... (αγγιζοντας την μη-προσβασιμη ακόμα 4η διασταση) Εκέινη που ενωνει και ενοποιεί όλα

καλημερα σας

Ανώνυμος είπε...

Μιχάλη, το να λες πως έγινε γενοκτονία τ/κ στα συγκεκριμένα χωριά, θεωρώ αν μη τι άλλο πως είναι υπερβολικό. Η λέξη γενοκτονία χρησιμοποιείται για σφαγές τεραστίων διαστάσεων (κάτι που οι Τούρκοι έκαναν πολλές φορές στην νεότερη ιστορία).
όπως και να έχει όμως, οι σφαγές αυτές σίγουρα είναι κάτι λυπηρό, αφού κάθε νεκρός άνθρωπος προκαλεί θλίψη στους υπόλοιπους.

Πάντως το παράδειγμα που έφερες, δείχνει και κάτι άλλο, ίσως λιγάκι άσχετο με το θέμα μας. Πως η διδασκαλία του "μάγκα" δάσκαλου και καθηγητή, αντικαταστάθηκε από το ίντερνετ... Κι αυτό νομίζω πως είναι πιο θλιβερό απ' όσα συζητούμε.

Μιχάλης είπε...

Φίλε Απόστολε

Γενοκτονία γίνεται όταν δεν αφήνεις ούτε γάτα ζωντανή. Και όταν πας σε αυτά τα τρία χωριά θα δεις εκεί τους τάφους βρεφών μέχρι υπερήλικων. Τα τρία χωριά είναι από τότε ακατοίκητα.

Αλλά ακόμα κι εδώ παρατηρώ μια προσπάθεια μείωσης της σημασίας αυτών των εγκλημάτων. Ναι μεν είναι καταδικαστέος ο θάνατος έστω και ενός ανθρώπου, αλλά ας μη ξεχνούμε ότι και οι Τούρκοι έκαναν γενοκτονίες.
Δυστυχώς αυτή δεν είναι λογική φίλε μου.
Με την ίδια ένταση που καταδικάζω τα όσα έκαναν οι εισβολείς, οφείλω αν θέλω να είμαι σωστός, να καταδικάσω και ότι ανάλογο έκαναν κάποιοι συμπατριώτες μου.

Για τη δασκάλα ίσως δεν έγινε κατανοητό κάτι. Ότι ζήτησε από τα παιδιά να φέρουν φωτογραφίες και αυτά μπήκαν στο ίντερνετ και έφεραν ότι βρήκαν.

Το ζητούμενο όμως δεν ήταν αυτό. Ήταν το ότι ούτε η δασκάλα γνώριζε για σφαγές και εξαφανίσεις τ/κυπρίων.

rose είπε...

Γενοκτονία (ορος που χρηισμοποιείθηκε πρώτη φορά στη δικη της Νυρεμβεργης το 1946 για να περιγράψει το μεγεθος της βαρβαρότητας)

αποτλείται από δυο λέξεις που κοινωνιολογικά, ιστορικά και εννοιολογικά εξελίχθηκαν από τότε... (γενοκτονία του Νταρφουρ κλπ)

πχ (γένος = ομάδα συγγενών πατρικής γραμής που συνδέεται με το ίδιο όνομα και ζει συνήθως στην ίδια τοποθεσία)

γενος = ολοκληρη γενια και ομαδα ανθρωπων με κοινα χαρακτηριστικά,


ο χαρακτηρισμός "υπερβολικός" μου θυμίζει το "ολιγον έγκυος"

το σχόλιο σου για το ιντερνετ δεν με βρίσκει συμφωνη. Δεν φταίει το διαδικτυο ούτε τα παιδια που το χειρίζονται, όταν απουσιαζει η κριτική σκεψη, οποιοδηποτε μέσο αποκτα άλλες δυναμικές.

Η δασκάλα απουσίαζε από τη έρευνα και απουσίαζε από την επεξεργασία της πληροφορίας...

οπως απουσιαζουν οι περισσοτεροι γονείς από την ώρα που το παιδι τους βλέπει τηλεόραση, ή που τους φέρνει ένα βιβλίο ιστορίας στο σπιτι και δεν το σχολιαζουν μαζί...

δεν έχουμε αναγκη από "μαγκες δασκαλους"
από εκπαιδευτικους έχουμε αναγκη και ελευθερα σκεφτόμενους ανθρωπους

Anef_Oriwn είπε...

@ Μιχάλης,

Το ντοκιμαντέρ που παρουσίασε ο Δημήτρης Αντρέου από το “Σίγμα” ήταν συγκλονιστικό από την άποψη ότι αποκάλυπτε τη βαρβαρότητα γενικά του πολέμου και ότι χωρίς την καλλιέργεια “εθνικού” μίσους και αντιπαλότητας δεν μπορούν να υπάρξουν εθνικές εκκαθαρίσεις και γενοκτονίες (απ’ όπου κι αν προέρχονται αυτές). Δεν πρέπει να μας φοβίζει να πούμε ότι “κάναμε κι εμείς” αν ξέρουμε να κατανέμουμε σωστά τις ευθύνες. Ότι δηλ. δεν είναι χαρακτηριστικό κανενός λαού να είναι βάρβαρος και αιμοβόρος αλλά των κοινωνικών συστημάτων που γεννούν τους πολέμους (στο κυνήγι τους για εξουσία και περισσότερα οικονομικά κέρδη).

Σίγουρα στα συν του ντοκιμαντέρ ήταν αυτό που καταγράφεις πιο πάνω στα σχόλια σου, δηλ. “… τη συμφωνία των 2 γυναικών ότι ο απλός κόσμος δεν φταίει σε τίποτε…”.
Σ’ εμένα όμως έβγαλε και κάποια αρνητικά εκείνο το ντοκιμαντέρ. Πέραν της έντονης προβολής της τραγωδίας της ελληνοκύπριας (που αναφέρεις κι εσύ) το ντοκιμαντέρ χαρακτηρίζεται κι από ένα υπερτονισμό του μίσους της τουρκοκύπριας.
Στο τέλος της ημέρας και ως συμπέρασμα απ’ όλα αυτά ας έχουμε υπ’ όψη μας ότι στους πολέμους δεν υπάρχουν “καλές” και “κακές” σφαγές!!! Όλοι θύματα είναι!!!

Anef_Oriwn
Δευτέρα 21/7/2008 – 4:10 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

rose

η γενοκτονία χρησιμοποιείται για να περιγράψει σφαγές με θύματα εκατοντάδων χιλιάδω, π.χ. γενοκτονία Αρμενίων, γενοκτονία Ποντίων κτλ.

Και οι ελεύθερα σκεπτόμενοι άνθρωποι που κάνουν για εκπαιδευτικοί, ποιοι ακριβώς είναι;

rose είπε...

όταν σκοτώνονται ΟΛΟΙ σε ένα τόπο βάσει ενός κοινού χαρακτηριστικού τους θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί ως έκφραση η γενοκτονια... (ετσι κι αλλιως πολύ πριν το 1946 γίνονταν γενοκτονίες αλλά κανείς δεν τις αποκαλούσε ως τέτοιες) και οι όροι αυτοι εξελίσσονται...

αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί ενόχληθηκες από τον όρο γενοκτονια...
ετσι κι αλλιώς εδώ δεν γραφονται δοκίμια ελληνικής γλώσσας ή ιστορίας αν και ο Μιχάλης γράφει πολύ καλά αλλά υπάρχει η σχετική ευχέρεια και ελευθερία αξιοποιησης τέτοιων όρων...

Αν είναι το μέγεθος που σε ενοχλέι (ποόσοι χιλιαδες σκοτωθηκαν) να σκεφτούμε ότι η Κύπρος ήταν δεν ήταν 600χιλιαδες άνθρωποι όλοι μαζί το 74, κι αν το περιορισουμε στην Τ/κ κοινότητα και μόνο δεν είναι ανάλογο το μεγεθος με χιλιάδες όταν μιλάμε για το "ξεκλήρισμα" 3 χωριών και την αφάνιση 3 γενιών μιας περιοχής;

Αλλά ας σκεφτούμε και το μεγεθος της βαρβαρότητας που χαράκτηρίζει τις γενοκτονίες... στόχος τους είναι να ισοπεδωθουν τα πάντα για χρόνια αν όχι αιωνες μετά...

η δε βαρβαρότητα με την οποία γίνονται επιφέρει ανεξίτηλο σημάδι αν όχι "τραυμα" στην συλλογική μνημη ενός λαού (και των θυματων και των θυτών) που εγκλωβιζει τη διαδικασία αποκατάστασης και θεραπείας για πάρα μα πάρα πολλά χρόνια... και σε ορισμενες περιπτώσεις δεν μπορεί καν να γίνει αποθεραπεία ...


όσον αφορά το 2ο σου ερωτημα
είνια ένα τεράστιο θέμα
αλλά για αρχή τι θα έλεγες άτομα τα οποία είνια παιδαγωγοί, γνωρίζουν ιστορία, διαμορφώνουν συνθήκες "οργανικής" μάθησης, επίλυσης συγκρούσεων εντός της σχολικής μονάδας, μαθαίνουν στα παιδια να σκεφτονται για τον εαυτο τους, η ερευνα που ζητούν να κάνουν οι μαθητες και οι μαθητριες γίνεται για να μαθουν να ρωτούν τις σωστές ερωτήσεις και να βρισκουν το δρόμο μονοι/εσ τους στις απαντησεις...

ελευθερα σκεφτομενος άνθρωπος είναι ο μη-δογματικός άνθρωπος που δημιουργεί το συστημα αξιών του/της και λειτουργεί μέσα σε αυτο επειδη ο ίδιος/α το αποφάσισε.

Νοιζεται για την κοινωνία και επιθυμεί το συστημα αξιών του να αγκαλιάζει οικουμενικές αξιές που είνια αναγνωρίσιμες από ΟΛΟΥΣ τους ανθρωπους όλων των εποχών αλλά ταυτόχρονα χρίζουν ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ αναλογα με την επχή που ζει..

Ανώνυμος είπε...

έγραψες τρεις παραγράφους για την λέξη γενοκτονία, για να καταλήξεις τελικά στην σχετικότατητα των πραγμάτων...
Στην ιστορία γενοκτονία είναι η σφαγή εκατοντάδων χιλιάδων. Αυτά που μου λες είναι ερμηνείες δικές σου θαρρώ.

Αυτός που όπως λες δημιουργεί το δικό του σύστημα αξιών, μπορεί να είναι κάποιος που υιοθετεί κάτι ανήθικο ως ηθικό.

Όσο για τις νέες μεθόδους διδασκαλίας, τα βλέπουμε κάθε μέρα. Τα παιδιά πάνε από το δημοτικό Γυμνάσιο, και δεν ξέρουν να γράψουν. Έχουμε ένα ποσοστό άνω του 10% που είναι λειτουργικά αναλφάβητοι, εν έτει 2008. Μήπως γεννήθηκαν αναλφάβητοι; Και από πού μας ήρθαν οι νέες μέθοδοι; Μήπως απ' την μαμά - Αμέρικα;

Πάντως θα συμφωνήσω μαζί σου, πως ο εκπαιδευτικός (είτε δάσκαλος, είτε καθηγητής, είτε νηπιαγωγός, είτε ακαδημαικός είναι) πρέπει να ενστερνίζεται κάποιες οικουμενικές αξίες. Αξίες τις οποίες ούτε τα Παιδαγωγικά Ινστιτούτα προσφέρουν, ούτε τα Πανεπιστήμια, ούτε τα σεμινάρια (στα οποία τρέχουν όλοι οι κυπραίοι για να πάρουν την βεβαίωσή τους...) αλλά προσφέρουν απλόχερα τα ΒΙΩΜΑΤΑ, οι εμπειρίες, και βεβαίως η ειλικρινής ενασχόληση με τις τέχνες ΄΄οπως και η αγάπη για τον άνθρωπο.

Όταν όμως στην νήσο Κύπρο όλοι θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί για τον μισθό (ή επειδή η μάμα κι ο παπάς λένε "πήαινε δάσκαλος μάνα μου!"), τότε σωτηρία εν υπάρχει.

Μιχάλης είπε...

Βρήκα πρόχειρα τον όρο γενοκτονία από τη Βικιπαίδεια:

Ο ελληνικός όρος γενοκτονία είναι ταυτόσημος με τον διεθνώς χρησιμοποιούμενο όρο genocide που προέρχεται από την ελληνική λέξη γένος και το λατινικό ρήμα caedere (=φονεύω). Τόσο ο ελληνικός όσο και ο διεθνής όρος δημιουργήθηκαν επίσημα (όρος διεθνούς δικαίου) μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Με αυτόν τον όρο αποδίδεται κυριολεκτικά η από τους αρχαιότατους χρόνους υφιστάμενη έννοια και ακριβέστερα ένα από τα αρχαιότερα μαζικά εγκλήματα που αποβλέπουν στη συστηματική, με βίαια ως επί το πλείστον μέσα, επιδιωκόμενη εξόντωση ολόκληρης φυλής ή τμήματος αυτής σε ορισμένο τόπο. Η γενοκτονία μπορεί να επιδιωχθεί είτε με σειρά ομαδικών φόνων, όλων ή σχεδόν όλων των μελών μιας φυλής, είτε με συστηματική εξασθένιση αυτής (με διάφορα μέσα) μέχρι τη βαθμιαία εξάλειψή της φυλής. Στα βίαια δε μέσα αυτά περιλαμβάνονται και σειρά απαγορευτικών μέτρων επί εθνικών, θρησκευτικών, γλωσσικών, ηθικών, ιστορικών ή άλλων παραδόσεων προκειμένου να επέλθει διαφοροποίηση ή αλλοίωση της καταδιωκόμενης φυλής με βέβαιη την συν τω χρόνω απώλεια του εθνικού και φυλετικού γνωρίσματός της. Ωστόσο, η απόδοση του όρου για μια συγκεκριμένη ενέργεια, οργανωμένου χαρακτήρα, ενέχει υποκειμενικά κριτήρια και τα τελευταία χρόνια έχει προκαλέσει αρκετές φορές διάσταση απόψεων.

Ανώνυμος είπε...

Kavaliotis

Αμάν ρε παιδιά! Τόση ανάγκη να αποκαλύψετε τα "εγκλήματα" των Ελλήνων κατά των Τούρκων. Είμαστε γένος εγκληματιών λοιπόν.

Βάλτε τουλάχιστον ένα προειδοποιητικό, να μην μπαίνουν Ελλαδίτες στο μπλογκ... Κόντεψα να κάνω εμετό!

Πολύ "ερασιτεχνική" (και συνλαμα χυδαία) η προσπάθεια του Μιχάλη να "αποκαλύψει" τα εγκλήματα των Ελλήνων & Ελλαδιτών δια της πλαγίας! Μας περνά για ηλίθιους!

Ποιος είσαι εσύ ρε φίλε που θα ενοχοποιείς τον Ελληνισμό και όσους πολέμησαν για την πατρίδα; Είσαι τόσο μεγάλο μέγεθος, που μπορείς να ομιλείς έτσι; Που είναι το ενδιαφέρον σου για όσους σκοτώθηκαν από τις δυνάμεις του Αττίλα, για τους αγνοούμενους; Τη λέξη αμετροέπεια την έχεις ξανακούσει;

Δεν ξέρω ποιος είναι αυτός ο Μιχάλης. Παθολογικό το μίσος του κατά των Ελλήνων, όμως. Γιατί δεν πάει στην Άγκυρα να ζήσει, αντί να παριστάνει το Δούρειο Ίππο και να προωθεί την τουρκική προπαγάνδα για το Κυπριακό;

ΥΓ Θα έπρεπε να ντρέπεστε! Στην Ελλάδα θάβουμε συνεχώς τα ταυτοποιημένα λείψανα των ηρώων μας που πέθαναν για την Κύπρο. Πέθαναν για να προσβάλλετε εσείς σήμερα τη μνήμη τους; Αλήθεια, τι είδους άνθρωποι είστε; Ποια είναι η ηθική σας;

Μιχάλης είπε...

Αγαπητέ μου φίλε Kavalioti

Καταρχήν καλωσόρισες στο μπλόγκ μου.

Η πρώτη σκέψη που έκανα διαβάζοντας το σχόλιο σου είναι ότι πρέπει να διάβασες μόνο τα σχόλια και όχι το κείμενο.
Διότι αν το διάβαζες, δεν θα διερωτόσουν αν με όσα γράφω θέλω να παρουσιάζω τους Έλληνες ως γένος εγκληματιών.

Πρόσεξε μόνο αυτή την αναφορά:
«Διότι εγώ – και θέλω να πιστεύω το ίδιο και για την συντριπτική πλειοψηφία των ε/κυπρίων – δεν ταυτίζω τον εαυτό μου με την θλιβερή ελληνική και ε/κυπριακή φασιστική φατρία που προκάλεσε όλα τούτα τα κακά!
Δεν νιώθω καμιά ανάγκη να υπερασπιστώ τους όποιους Γρίβες, τους όποιους Παπαδόπουλους, τους όποιους Ιωαννίδηδες και να τους δικαιώσω ή να τους απαλλάξω από τις ασήκωτες ευθύνες τους.
Ούτε να τους ταυτίσω όλους αυτούς με τον ελληνισμό».

Αν από αυτό βγάζεις το συμπέρασμα που γράφεις, δεν ξέρω τι άλλο να πω.

Συνήθως φίλε δεν χρησιμοποιώ την πλαγία, τα λέω επί της ευθείας. Και δεν είμαι από τους ανθρώπους που τσουβαλιάζουν λαούς και ιδεολογίες.
Το ενδιαφέρον μου για τους αγνοούμενους είναι εκεί, αλλά φαίνεται ότι δεν θα ξέρεις ότι από όσους ταυτοποιήθηκαν, αρκετοί ήταν νεκροί στο πραξικόπημα και όχι στην εισβολή!
Να το διαγράψουμε αυτό; Ή μήπως οι επιστημονικές αναλύσεις τους έγιναν από ανθέλληνες;

Δεν μισώ κανένα αγαπητέ μου. Μισώ το ψέμα, την υποκρισία και τη μισή αλήθεια.
Αυτή είναι η μέγιστη Ηθική μου, διότι όπως έλεγε και ο Σολωμός: «Εθνικό είναι ότι είναι αληθινό».
Και οι μισές αλήθειες δεν είναι αλήθειες.

Σκέψου λίγο αυτά που σου έγραψα και τα ξαναλέμε.

rose είπε...

@ Αποστολέ

Πάσχησα πολύ στη ζωή μου για να μπορώ να έχω τις "δικές μου ερμηνείες"...

το συστημα αξιών μου δεν το υπαγορεύει κανένα δόγμα, κομμα, ή κοσμοθεωρία...

αυτό αποζητώ στους συνοδοιπόρους μου... να σκέφτονται για τους εαυτό τους...

κι αφού τα δικά μου δεν σε εντυπωσίασαν γιατί δεν παραθέτω τις βιβλιογραφικές μου πηγές, ελπίζω το σχολιο του Μιχαλη να σε κάλυψε με την ετυμολογική και ιστορική αναλυση της λέξης γενοκτονία

Αλήθεια δεν μας απάντησες, το ξεκληρισμα 3 χωριών και τριων γενιών εσύ πως θα το αποκαλούσες;

rose είπε...

@ Kavalioti

εμείς έχουμε να ταυτοποιησουμε ακόμα άλλους 1200 και να τους θαψουμε, μη βιαζεσαι να κρίνεις...

και ούσα Ελλαδίτισσα που διαμενει χρόνια Κύπρο και πολιτογραφημένη Κύπρια πια, γνωρίζοντας και τις δυο πραγματικότητες απο την καλή και αναποδη, παρατηρώ ότι σε έχει καταλάβει το γνωστό συνδρομο όλων των Ελλαδιτών που νομίζουν οτι οι Κύπριοι τους μισούν... νιωθοντας μέσα τους ότι είναι περισσότερο Ελληνες οι ίδιοι...

Αν και το σχολιο σου διακρίνεται από μια παραδοξότητα που ως ψυχολογος δεν μπορώ παρα να επισημάνω...

Μιλάς για την Αγκυρα και τους ήρωες ως να είσαι Κύπριος/α! (?)
ποιος ειναι ο Δουρειος Ιππος ;;

Anef_Oriwn είπε...

@ Kavaliotis,

Μόνο ένα μικρό σχόλιο που ίσως ακουστεί βέβηλο και ιερόσυλο (καταχρώμενος έτσι και τη φιλοξενία του blogοδεσπότη):
Λαλείς: “…Ποιος είσαι εσύ ρε φίλε που θα ενοχοποιείς τον Ελληνισμό και όσους πολέμησαν για την πατρίδα;” … “…Που είναι το ενδιαφέρον σου για όσους σκοτώθηκαν από τις δυνάμεις του Αττίλα, για τους αγνοούμενους;” --- Πολλοί απ’ όσους σκοτώθηκαν ούτε καν μπόρεσαν να πολεμήσουν (τον Αττίλα). Έγιναν βορά των κανονιών σε μάχες χαμένες και εκ των προτέρων προδομένες!!!

Anef_Oriwn
Τρίτη 22/7/2008 – 00:56 π.μ.

stalamatia είπε...

Όταν ζήσεις ένα πόλεμο και είσαι 17 χρονών δεν μπορείς να ξεχάσεις ακόμη και να θέλεις.Είναι κάτι το οποίο ριζώνει μέσα σου και φεύγει όταν φύγεις και εσύ από τη ζωή.Η δασκάλα φταίει όχι γιατί έβαλε φωτογραφίες τ/κ και οχι ε/λ αλλά που δεν ήξερε γμτ ότι σκοτώθηκαν και τουρκοκύπριοι ότι υπήρξαν απώλειες και στην άλλη πλευρά.Βεβαίως η κάθε πλευρά θα θρηνήσει τους δικούς της.Και το θεωρώ άσκοπο μετά από 31 χρόνια που ζω στην Ελλάδα να λογοφαίρνω τι θα πει ο κάθε Ελλαδίτης για τους Κύπριους ή ο κάθε Κύπριος για τον κάθε Ελλαδίτη ,χαμένος κόπος πάντα θα υπάρχει αυτή η αντιπαλότητα ανάλογα σε τι άτομο θα πέσεις.

Μιχάλης είπε...

@ stalamatia
Συμφωνώ με το τελευταίο σου σχόλιο.

Όσοι δεν έζησαν εκείνα τα γεγονότα είναι δύσκολο να καταλάβουν πόσο σημάδεψε τη ζωή των ανθρώπων εκείνη η περίοδος. Και ότι είναι δύσκολο μέχρι αδύνατο να διαγραφούν από τη μνήμη...

Sceptic Anonymous είπε...

Και εγώ διαφωνώ με το όρο γενοκτονία. Υπάρχει και ο όρος θηριωδία για τέτοιες περιπτώσεις. Στην αγγλική σίγουρα θα χρησιμοποιούσα τον όρο atrocity και όχι τον όρο γενοκτονία. Κομματάκι υπερβολικό να σκεφθείς ότι η 'κλασσική' γενοκτονία είναι το Ολοκαύτωμα. Μπορεί να συγκριθεί το Ολοκαύτωμα τώρα με τρία χωριά στην Κύπρο;

Δεν λέω καλά είναι να λέμε όλη την ιστορία, αλλά δεν είναι υποχρεωτική η αυτομαστίγωση. Λίγο μέτρο δεν έβλαψε ποτέ κανένα.

Ανώνυμος είπε...

Δεν καταλαβαίνεις φίλε sceptic anonymous; Το θέμα εδώ δεν είναι η αυτομαστίγωση... Είναι η πολιτική ορθότητα, προϊόν ιδεολογικού δογματισμού, η μανία υπονόμευσης του εθνικού κορμού, η με κάθε κόστος ενοχοποίηση του πατριωτισμού.

Αν υπέστησαν δεινά κάποιοι Τουρκοκύπριοι, ευθύνονται οι ίδιοι αποκλειστικά για αυτά.

Πρώτον, γιατί έπαιξαν τα παιχνίδια των Μπίληδων από τη δεκλαετία του '59 και μετά.

Δεύτερον, γιατί δέχθηκαν να γίνουν υποχείρια των στρατοκρατόρων της Άγκυρας.

Τρίτον, γιατί συναίνεσαν στην εισβολή και βοήθησαν μάλιστα τις δυνάμεις του Αττίλα σε όλα τα επίπεδα.

Ας σταματήσει λοιπόν αυτή η καραμέλα με το πραξικόπημα. Τη βαρεθήκαμε. Το (βλακώδες όσο με αφορά) πραξικόπημα δεν στρεφόταν κατά των Τουρκοκυπρίων, δεν πείραξε κανέναν τους.

Σιγά μην τους πούμε και συγνώμη... που εισέβαλαν στην Κύπρο μας, έδιωξαν 300.000 Έλληνες από τις πατρογονικές τους εστίες και κατέχουν παράνομα μεγάλο κομμάτι της νήσου!

Δεν αντιλαμβάνεστε κάποιοι το γελοίον των επιχειρημάτων σας; Δεν αντιλαμβάνεστε πόσο απωθητικοί γίνεστε κάποιοι, πόσο μειοψηφικές είναι και θα μείνουν οι απόψεις σας; Δεν αντιλαμβάνεστε πόσο γελοίο είναι να εξισώνεις το θύτη με το θύμα;

Απλά οι Τουρκοκύπριοι φοβήθηκαν ότι θα υπονομεύσει τις όποιες προοπτικές για τη διχοτόμηση που είχαν κατά νου αυτοί και η Άγκυρα και λόγω της ελληνικής βλακείας βρήκαν πάτημα και εισέβαλαν.

ΥΓ Μάχες χαμένες εκ των προτέρων... Ωραία δικαιολογία, βολική όσο και αστεία. Τη χρησιμοποιούν συνήθως όσοι δεν θέλουν ή φοβούνται να πολεμήσουν, ή νιώθουν ενοχές για κάτι. Έχω την εντύπωση ότι την ίδια δικαιολογία χρησιμοποίησαν κάποιοι για να μη συμμετάσχουν αρχικά στον απελευθερωτικό αγώνα. Ο Παλληκαρίδης και ο Αυξεντίου δεν θα έλεγαν ποτέ κάτι τέτοιο, θα το θεωρούσαν ύβρι. Είναι θέμα όμως πάστας.

ΥΓ2 Είναι κρίμα κάποιοι να ταυτίζονται με τους εχθρούς και να υιοθετούν τα επιχειρήματά τους, μόνο και μόνο για να υπονομεύσουν το πατριωτικό συναίσθημα. Όσα λέει ο Μιχάλης, τα άκουσα και από Τούρκους... Απόλυτη ταύτιση. Εύγε!

ΥΓ3 Σωστά τα σχόλια του Kavalioti. Επιτέλους κάποιος που δεν μισεί την Ελλάδα και δεν παριστάνει τον πολυπράγμονα προοδευτικάριο. Αν και αντιλαμβάνομαι την πίκρα του... Κάποιοι πολέμησαν και κάποιοι τους κοροϊδεύουν, ή τους λένε βλάκες που πολέμησαν σε χαμένες και προδομένες εκ των προτέρων μάχες.

Χαμένες είναι οι μάχες που δεν δίνονται... Τουλάχιστον οι μαχητές, έχουν ήσυχη τη συνείδησή τους και αξίζουν δικαιωματικά του θαυμασμού μας.

Ανώνυμος είπε...

τρικυμια εν κρανιω

Μιχάλης είπε...

Δεν ξέρω αν είναι έντιμο κάποιος/α να νομίζει ότι μπορείνα παριστάνει κάποιον τρίτον και μέσω της ανωνυμίας να λέει όσα δεν μπορεί να πει επώνυμα.

Ούτε να γράφει με διαφορετικά ονόματα και να συμφωνά μάλιστα με τον εαυτό του/της.

Γι αυτό δεν θα απαντήσω εφόσον δεν έχει την τόλμη να βγει με το όνομα του/της και να πει ευθέως όλα όσα θέλει.
Νομίζω ότι κάποιοι/ες παρεξήγησαν την ευγένεια και την ανοχή.

Και ελπίζω να μην βγουν κάποιοι/ες και παραπονούμενοι/νες κι απο πάνω.

Sceptic Anonymous είπε...

Ελπίζω να μην νομίζει ο οικοδεσπότης ότι έχω καμιά σχέση με κανένα από τους ανώνυμους. Ότι είπα το εννοώ επειδή έτσι πιστεύω. Αν συμφωνούν κάποιοι μαζί μου που συνήθως διαφωνώ μαζί τους δεν μου κάνει αίσθηση. Εξ αλλού τα επιχειρήματα κρίνονται από την ορθότητά τους και όχι από την προέλευσή τους.

Μιχάλης είπε...

@ Sceptic Anonymous

Καθόλου δεν υπονοώ εσένα φίλε μου.
Άλλωστε όπως βλέπεις μίλησα για κάποιους που δεν τολμούν να πουν επώνυμα όσα λένε ανώνυμα. Και εννοούσα την κατηγορία ότι όσα λέω τα λένε και οι Τούρκοι.
Απλώς απαξιώ να απαντήσω.

Εκτός και αν παρουσιάσει ο/η συγκεκριμένος (που εγώ ξέρω ποιος/α είναι) συγκεκριμένες δηλώσεις των Τούρκων που να λένε αυτά που λέω.

Μάλλον το αντίθετο θα βρει, πολιτικές που συμπίπτουν ως προς το κυπριακό.

Ανώνυμος είπε...

Ρητορικά ερωτήματα (καλοπροαίρετου) ανωνύμου, σε μορφή σχολίου:

1η ερ.: Σε έβρισε κανένας; Χρησιμοποίησε κανένας υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς εναντίον σου;

2η ερ.: Ενοχλήθηκες από απόψεις; Δεν αντέχεις στην κριτική, αν αυτή είναι σκληρή;

3η ερ.: Συμφωνείς με το επιχείρημα ότι στην εποχή της Νέας Τάξης, που συλλαμβάνονται όσοι αγωνίζονται για την πατρίδα τους (βλέπε Κάραζιτς), κάποιοι ενδέχεται να μην νιώθουν και τόσο "άνετα", ακόμα και με "ψευδώνυμα"; Οπότε, φιλική παραίνεση, μην είσαι τόσο κάθετος, άσχετα αν θεωρείς ότι έχεις τα δίκια σου...

4η ερ.: Έχεις σκεφθεί ότι ίσως οι απόψεις που εκφράζεις, είναι λίγο "καθεστωτικές" και ταυτίζονται πλέον με αυτές της διεθνούς πολιτικής τάξης και της πολιτικής τάξης που κυβερνά τώρα την Κύπρο; Η διεθνής τάξη επιθυμεί "προσέγγιση" στην Κύπρο...

5η ερ.: Έχεις ίσως σκεφθεί, ότι τα όσα λες για το πραξικόπημα, ταυτίζονται με τα όσα λένε οι Τούρκοι, άσχετα αν αυτή δεν είναι η πρόθεσή σου; Και γίνομαι πιο σαφής επί της ιδίας ερώτησης: Έχεις σκεφθεί ότι κανένα πραξικόπημα δεν αποτελεί αιτία επέμβασης από εγγυήτρια δύναμη, τη στιγμή μάλιστα που η όποια δράση δεν στρεφόταν κατά των Τουρκοκυπρίων;

Σχόλιο: Άρα, ποιος προπομπός και πράσινα άλογα; Ευκαιρία έψαχναν... Όχι να τους δικαιολογούμε όμως και να παρουσιάζουμε ως φταίχτες της εισβολής τους Έλληνες! Εσύ αυτό κάνεις... Και μιλάς για "φασίστες", βάζεις Παπαδόπουλους, Ιωαννίδηδες και Γρίβες στο ίδιο σακί. Λάθος!

Και στο τέλος-τέλος, γιατί να υιοθετούμε την τουρκική άποψη ότι η ελληνική πλευρά φταίει για την εισβολή, λόγω του πραξικοπήματος; Αφού δεν στέκει! Οι παλιοί Λευκωσιάτες θυμούνται τα τουρκικά αεροπλάνα πάνω από την πόλη τους, το 1963!

Ρητορικά είναι τα απαντήματα, εξέλαβέ τα μάγκα ως σχόλια, δεν επιθυμώ απάντηση, δεν είμαι ανακριτής ούτε δημοσιογράφος.

Δηλαδή, θεωρώ ότι δεν έχω το δικαίωμα να ρωτώ, ούτε εσύ την υποχρέωση να απαντάς. Πάντως, αν δεν επιθυμείς αντίθετη άποψη, ή κριτική σε ψηλούς τόνους, σεβαστό. Το blog είναι δικό σου. Δήλωσέ το όμως ότι επιθυμείς να ομιλείς μόνο με τους ομοίους σου.

Εγώ προσωπικά, δεν θα σε ξαναενοχλήσω ουτε θα ξαναπαρέμβω.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος/η

Απαντώ:

1. Όταν μου λένε ότι εκφράζω τις θέσεις των τούρκων δεν είναι ύβρις; Δεν υποτιμά την προσωπικότητα μου; Και όταν μάλιστα όταν αυτοί οι χαρακτηρισμοί είναι αναπόδεικτοι;

2. Όχι δεν ενοχλήθηκα από απόψεις και αυτό φαίνεται από το ότι όποιος θέλει γράφει εδώ. Με ενοχλούν οι χαρακτηρισμοί. Και απόψεις που λένε ότι αθωώνω τους Τούρκους (ξέρεις εσύ σε τι αναφέρομαι).
Αυτή δεν είναι κριτική, ούτε εκφράζει άποψη. Είναι προσπάθεια μείωσης μου και (νομιζόμενης) εξουδετέρωσης των απόψεων μου.
Γνωστή φασιστική μέθοδος.

3. Η κινδυνολογία που εκφράζεις με παραπέμπει σε γνωστά σύνδρομα που (συμπτωματικά) εκφράζονται από κάποια άτομα.
Για μένα αυτά είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.

4. Οι θέσεις μου αυτές είναι οι ίδιες από τον καιρό που άρχισα να καταλαβαίνω τον κόσμο που ζω (όπως κι αν τον καταλαβαίνω). Αν έρχονται κάποιοι άλλοι και βλέπουν ότι μπορεί να δουλέψουν αυτό δεν με ενοχλεί.
Είναι όπως τον καιρό που φώναζα για επαναπροσέγγιση, κάποιοι με έβριζαν. Επειδή τώρα κι αυτοί κατάλαβαν (έστω και καθυστερημένα) ότι δεν υπάρχει άλλη οδός θα πρέπει να απαρνηθώ τις ιδέες μου;

5. Πάλι επαναλαμβάνεις την ύβριν. Φαίνεται ότι δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις. Εκείνο που λέω ότι αν δεν ήταν το πραξικόπημα, εισβολή ΔΕΝ θα υπήρχε. Το πραξικόπημα έδωσε το νομικό έρεισμα να επέμβει η Τουρκία. Αυτό που έψαχνε για 14 χρόνια να βρει και δεν το έβρισκε.
Όταν διαβάσεις την συνθήκη Εγγύησης της Κυπριακής Δημοκρατίας θα δεις ότι έχεις απόλυτο άδικο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δυστυχώς αποτελούσε αιτία επέμβασης.

Σχόλιο: Το να λες την αλήθεια δεν είναι δικαιολογητικό για κανένα. Μεταξύ της λέξης αιτιολογία και δικαιολογία υπάρχει μεγάλη διαφορά.
Όσοι έχουν το κακό ελάττωμα να τσουβαλιάζουν κόσμο, λένε ότι φταίχτες ήταν οι έλληνες. Εγώ δεν έχω αυτό το ελάττωμα γι αυτό και μίλησα για τους συγκεκριμένους που φέρουν ΑΠΟΛΥΤΗ ευθύνη για το τι έγινε.
Με αυτό ακριβώς αποδεικνύω ότι δεν εμπλέκω στο όλο ζήτημα τον ελληνικό λαό ή οποιουσδήποτε άλλους έλληνες ΔΕΝ ευθύνονται.

Ψηλοί τόνοι δεν είναι οι ύβρεις και οι χαρακτηρισμοί. Είναι τα δυνατά και έντονα επιχειρήματα τα οποία είναι αποδεκτά.
Και όπως δεν κρίνω εγώ τον πατριωτισμό του άλλου, δεν επιθυμώ να κρίνουν και οι άλλοι τον δικό μου και μάλιστα με τόσο υποκειμενικό τρόπο.

Είσαι πάντα ευπρόσδεκτος αρκεί να τηρούνται τα όσα έθεσα ως προϋποθέσεις. Δεν μπορείς δηλαδή να συζητήσεις χωρίς να χαρακτηρίσεις;

Μιχάλης είπε...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Απουσία σχολίων ή απαντήσεων από μερους μου τις επόμενες 3-4 μέρες αθ οφείλεται στο ότι σε λίγο αναχωρώ εκτός οικίας και δεν θα έχω πρόσβαση σε υπολιγιστή.

Θα σχολιάσω όταν επιστρέψω.

Τα λέμε...

Ανώνυμος είπε...

κοιτα για τον Καραζιτς κι εδω:
http://www.eleftherovima.blogspot.com/

stelios papalangi είπε...

απάντηση στον ανώνυμο, αν και με κάλυψε καλά ο μιχάλης.

λες:
4η ερ.: Έχεις σκεφθεί ότι ίσως οι απόψεις που εκφράζεις, είναι λίγο "καθεστωτικές" και ταυτίζονται πλέον με αυτές της διεθνούς πολιτικής τάξης και της πολιτικής τάξης που κυβερνά τώρα την Κύπρο; Η διεθνής τάξη επιθυμεί "προσέγγιση" στην Κύπρο..

και η δική σου τάξη δηλαδή τι επιθυμεί ;
και τι περίοδο του 74 τι επιθυμούσε ;


μετά λες:
" Έχεις σκεφθεί ότι κανένα πραξικόπημα δεν αποτελεί αιτία επέμβασης από εγγυήτρια δύναμη, τη στιγμή μάλιστα που η όποια δράση δεν στρεφόταν κατά των Τουρκοκυπρίων;"

με "πρόεδρο" ένα αρχιφασίστα και φονία των τκ, εσύ δηλαδή πως θα το εκλάμβανες ;

και όταν το πραξικόπημα είχε ως στόχο την ένωση, δεν στρεφόταν ενάντια στους τκς ;

και αφού είδες τα αεροπλάνα το 63, αφού με τη βλακεία του άλλου ηλίθιου παρολίγο να χουμε την εισβολή είδη το 67, σκέψου πόσο μαλάκας πρέπει να είσαι να κάνεις πραξικόπημα! όταν δύο φορές σου δείχνουν ότι ψάχνουν την αφορμή, ε τι τους τι δίνεις ;


α, και καραζιτς είναι εγκληματίας. (όσο εγκληματίας είναι και ο μπους για να μη ρίξεις καμία εξυπνάδα της ιδεολογίας σου περί "υποστήριξης της νέας τάξης")
τυχοδιώκτης του κερατά ήταν. αυτός και όλοι οι ηγέτες της εποχής (μιλόσεβιτς, τουτζιμαν, ιζπεκοβιτς κλπ κλπ)

Ανώνυμος είπε...

Afto pou oloi paravlepete einai oti to patima gia tin tourkiki eisvoli den to edose to praksikopima kathafto alla i kataggelia tou apo ton Makario sto Simvoulio Asfaleias. Afto einai pou epikalestikan oi Tourkoi.
Alla stin Kipro sinithizoun kapoioi "igetes" na kataggeloun tin patrida tous se diethni organa gia esoteriki katanalosi xoris na katalavainoun ti zimia pou mporei na prokalesoun. (Afto egine kai me ton Anastasiadi kai ton Papadopoulo ton kairo tou oxi)
Oloi exoun meridio efthinis i afrosinis kata ti gnomi mou.

Ανώνυμος είπε...

λαθος του αναστασιαδη που δεν το προχωρησε!

αλλά άλλα σε ρωτουν κι άλλα απαντας!

λα σουσουρελά
λα σουσουρελά

Ανώνυμος είπε...

Στέλιο, άμα πω πως αυτό που έγραψες δικαιολογεί την τουρκική εισβολή, τι θα μου απαντούσες;

Και μετά μιλούμε για δίκαιη λύση του κυπριακού...

Ανώνυμος είπε...

λα σουσουρελά
λα σουσουρελά

stelios papalangi είπε...

@ απόστολος

θα σου έγραφα ότι έχει λάθος.

γιατί
πρώτον, όπως είπε ο μιχάλης άλλο αιτιολογία και άλλο δικαιολογία

δευτερον, θα ήταν δικαιολογία αν θεωρούσα ότι η τουρκία επενέβει να σώσει τους τκς.
δεν το θεωρώ.
αυτό φαίνεται και εκ του αποτελέσματος.


τρίτον,
αν δεν το αντελήφθείς, στη δική μου οπτική γωνία, δεν υπάρχει το συμπλεγμα έλληνες και τούρκοι.

αντίθετα, θεωρώ ότι οι εθνικιστές/ τυχοδιώκτες ... συνιδεολόγοι τέλος πάντων εκ, τκ, τούρκοι και έλληνες αυτής της ιδεολογίας (του τυχοδιωκτισμού/εθνικισμού) έβλαψαν την πατρίδα μου.
δεν θα ήμουν συνεπής με τον εαυτό μου αν δικαιολογούσα εθνικιστικές πράξεις από όπου κι αν προέρχονται.


και τέλος, απαντούσα στο ερώτημα, ενάντια σε ποιόν στρεφόταν το πραξικόπημα.

αν διαφωνείς κάπου να μας το πεις.

Ανώνυμος είπε...

Ποιοι και πώς άρχισαν την κερδοσκοπία με το σκιάχτρο "υπερθέρμανση"
Ο αμάχητα συντριπτικά σημαντικότερος παράγοντας διαμόρφωσης του κλίματος από την εποχή που εμφανίστηκε η Γη, είναι ο ήλιος
, πράγμα που φαίνεται τόσο από τις διαφορές στη θερμοκρασία ανάμεσα στις εποχές και μέσα στο24ωρο, όσο και σε όλα τα γεωλογικά αρχεία.
Παρακάτω θα δούμε πώς εμπλέκονται οι φορομπήχτες πολιτικάντηδες, η συλλογική ενοχοποίηση της ανθρωπότητας για τις φυσικές κλιματικές αλλαγές, οι παρασιτικές ψευτοοικολογικές κλίκες, η αθώα τροφή των φυτών - το γνωστό από τη φωτοσύνθεση διοξείδιο τού άνθρακα, τα ραδιενεργά εργοστάσια και όπλα, στην κατατρομοκράτηση των απλών ανθρώπων για να διαιωνιστούν οι αρχομανείς, όμοιοι με όλους τους προηγούμενους φαραώ, Ρωμαίους, Μάγια κοκ, που ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΑΝ από αλαζονεία, με την ιδέα ότι ήταν ...αθάνατοι...
Όταν η επιθετική Μ. Θάτσερ έγινε πρωθυπουργός τής βρετανικής μοναρχίας το 1979, ζήτησε από συμβούλους της να της προτείνουν πώς θα ανεβάσει το κύρος της. Ένας πρεσβευτής, ο Τίνκελ, της είπε ότι έπρεπε να χρησιμοποιήσει ένα πτυχίο χημείας που είχε (για να εντυπωσιάζει ηγέτες που δεν είχαν σπουδάσει ανάλογα αντικείμενα), και πρότεινε σε κάθε συνάντησή της μαζί τους να κινδυνολογεί και να ενοχοποιεί με πρόσχημα την "ανθρωπογενή υπερθέρμανση", κάτι που χιλιοειπώθηκε, αλλά ποτέ δεν αποδείχθηκε, ενώ μας κατηγορούν αντιφατικά για μόλυνση που παράγεται εξαιτίας των δικών τους απαιτήσεων για όπλα, λοιπά βιοκτόνα, μέγαρα, ακριβά βίτσια, συχνά διηπειρωτικά ταξίδια κοκ !
Έτσι σταδιακά διάφοροι ηγέτες άρχισαν να κινδυνολογούν μαζί της, άλλος με στόχο να φορολογεί πιο βαριά, άλλος με την ιδέα ότι έτσι θα χτυπηθεί ο ανταγωνισμός από τις βιομηχανοποιημένες χώρες, άλλος επειδή νόμιζε ότι θα το ψηφίζουν για πιο ευαίσθητο κοκ... Η ίδια η Θάτσερ, μαζί με την αυτοπροβολή είχε κι άλλον ένα λόγο, δηλαδή να αυξήσει το ραδιενεργό οπλοστάσιό της με το εξής κόλπο:
Μισούσε τους ανθρακωρύχους που πίστευε ότι αυτοί και όχι η ανικανότητα είχαν ρίξει την προηγούμενη από το κόμμα της κυβέρνηση το 1974, ενοχοποίησε την τροφή των φυτών, το διοξείδιο τού άνθρακα που παράγεται (κυρίως από τους ωκεανούς!) από την αναπνοή μας και τα καύσιμα και επέβαλε ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΑ "ΚΑΘΑΡΑ" ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ... Δεν την ενδιέφεραν τα προβλήματα που θα προκαλούσε η ραδιενεργός εγωμανία της στις επόμενες γενιές... Ούτε τα εγκεφαλικά που έπαθε από όλη αυτή την αρχομανία...
Έφτιαξε μάλιστα ένα "επιστημονικό" κέντρο που να προωθεί την τρομοκρατία τής υπερθέρμανσης, το Χάντλεϊ, πράγμα που κάνει ως σήμερα.
Ενδεικτικό των κερδομανών κλικών που φτιάχτηκαν σε πολλά μέρη τότε, συμπεριλαμβανόμενων των τρομοΜΜΕ, είναι το γεγονός ότι μια πολυδιαφημισμένη αυταρχική οργάνωση που ήθελε να τρομοκρατήσει και να ενοχοποιήσει με την "υπερθέρμανση" στη διάσκεψη του Ριο, το 1992, ενώ είχε παραγγείλει μια έρευνα για τις απόψεις 400 κλιματολόγων από τρομολαγνικά κρατικά ιερατεία, ΜΟΝΟ 15 απάντησαν ότι πίστευαν στην "υπερθέρμανση"... Οι συνδρομητάκηδες ψευτοοικόλογοι αποσιώπησαν τα αποτελέσματα... Το 1995 μάλιστα 1500 επιστήμονες από όλον τον κόσμο απέρριψαν την τρομολαγνεία με τη διακήρυξη της Λειψίας. Κάτι ανάλογο έγινε την άνοιξη του 2008 στη Ν.Υόρκη.
Εδώ πρέπει να διευκρινιστεί ότι η κλίκα τής γραφειοκρατίας τού ΟΗΕ που μας ενοχοποιεί για τις φυσικές κλιματικές αλλαγές, η λεγόμενη IPCC, εκδίδει ανακοινώσεις ΑΦΟΥ πάρει τις εντολές των φασιστικών κυβερνήσεων, και έχει ελάχιστους σχετικούς με το αντικείμενο "επιστήμονες", οι οποίοι ποτέ δε διαβουλεύονται με αλτρουϊστές επιστήμονες που ούτε για ροκάνισμα κονδυλίων ούτε για δόξα ενδιαφέρονται.
Οι τελευταίες έντονες αμφισβητήσεις από Ρωσία, Ινδία,ακόμα και στις ίδιες τις ΗΠΑ, δείχνουν ότι, καθώς το πετρέλαιο τελειώνει, για τα 7 εξουθενωμένα δισεκατομμύρια ανθρώπων δεν υπάρχει σοβαρή εναλλακτική (αφού οι διαφημιζόμενες ανεμογεννήτριες, πάνελ κοκ στηρίζονται στο πετρέλαιο που ολοένα ακριβαίνει...), εκτός από τον ειρηνικό έλεγχο των γεννήσεων στις υπερπληθυσμιακές χώρες, τις εκτεταμένες αναδασώσεις και την αποκέντρωση σε αυτάρκη χωριά με πολυκαλλιέργειες, αντί για τις ερημοποιητικές μονοκαλλιέργειες. Μακάρι κάθε μέρα περισσότεροι αλτρουϊστές να διαδίδουν τις δοκιμασμένες φιλειρηνικές λύσεις!
http://www.youtube.com/v/dXSHtsOztRk.

Ανώνυμος είπε...

Nomizw kApoioi prepei na kopsoun ton liakopoulo

rose είπε...

κανεί τεμπελιές!
υπάρχουν θέματα!

dokisisofi είπε...

@rose, some of us do have a life:PP

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Μιχάλης είπε...

Μόλις επέστρεψα στη βάση μου και είπα να ρίξω μια ματιά…

Βλέπω ότι η συζήτηση συνεχίζεται αν και μπήκε ένα θέμα που δεν έχει σχέση με το υπό συζήτηση θέμα.

Το προηγούμενο σχόλιο το διέγραψα, διότι όπως είπα δεν δέχομαι να υπάρχουν προσωπικές επιθέσεις και κυρίως ύβρεις και χαρακτηρισμοί.

Μιχάλης είπε...

@ Ανώνυμος

Γράφεις:

«Afto pou oloi paravlepete einai oti to patima gia tin tourkiki eisvoli den to edose to praksikopima kathafto alla i kataggelia tou apo ton Makario sto Simvoulio Asfaleias. Afto einai pou epikalestikan oi Tourkoi.
Alla stin Kipro sinithizoun kapoioi "igetes" na kataggeloun tin patrida tous se diethni organa gia esoteriki katanalosi xoris na katalavainoun ti zimia pou mporei na prokalesoun. (Afto egine kai me ton Anastasiadi kai ton Papadopoulo ton kairo tou oxi)
Oloi exoun meridio efthinis i afrosinis kata ti gnomi mou.»

Έχεις 100% λάθος.
Ο Μακάριος δεν έδωσε κανένα πάτημα. Αντίθετα, ήταν πολύ προσεκτικός στην ομιλία του. Γιατί;
Διότι μπορούσε να επικαλεστεί τη συνθήκη εγγύησης για αποκατάσταση των πραγμάτων στην Κύπρο. ΔΕΝ το έπραξα διότι αυτό θα έδινε, ακριβώς, το πάτημα που λες.
Τι έκανε;
Κάλεσε το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ να παρέμβει και όχι τις εγγυήτριες δυνάμεις.

Επίσης, την ώρα που ο Μακάριος μιλούσε στα Η.Ε., οι Τούρκοι αποβιβάζονταν στην Κερύνεια. Άρα πώς μπορούσε να τους δώσει πάτημα όταν ο χρόνος δεν συμπίπτει;

Επομένως ο Μακάριος δεν κατάγγειλε καμιά πατρίδα και θα έλεγα ότι πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα όπως είναι και όχι όπως μας βολεύουν να είναι.
Είτε το θέλουμε είτε όχι έγινε ένα πραξικόπημα που με βάση τις συνθήκες εγγύησης αποτελούσε παρέμβαση της Ελλάδας. Δεν έχει σημασία αν είναι η Ελλάδα ή όχι, αυτό θέλω να καταλάβετε, σημασία έχει ότι παραβιάστηκαν οι συνθήκες κι αυτό δεν πρέπει να το παραβλέπει κανένας.

Unknown είπε...

Ένα και μόνο πράγμα θέλω να ρωτήσω αλλά πραγματικά επειδή βαρέθηκα κανείς να μη μου απαντάει, αυτή τη φορά παρακαλώ έστω για μία στοιχειώδη απάντηση. (το έχω θέσει δεκάδες φορές αλλά πάντα εισπράττω αοριστολογίες και μπουρδολογίες στις καλύτερες περιπτώσεις ή κανέναν προσδιορισμό του τύπου «είσαι ανθέλληνας ρε» )

Απλά: Μας ενδιαφέρει κάποια λύση στην οποία νομοτελειακά θα συνυπολογισθεί ΚΑΙ το βάρος των δικών μας ιστορικών ευθυνών για το 1974 (για το πώς φτάσαμε εκεί) ή επιθυμούμε μία λύση στην οποία εμείς παίζουμε το ρόλο του αιώνιου τραγικού θύματος του άμοιρου πάσας ευθύνης; Όχι τίποτα άλλο, αλλά λύση του Κυπριακού και του όποιου τέτοιου είδους ζητήματος μόνο σε απόλυτες πραγματικότητες ακριβοδίκαια μοιρασμένες μπορεί να στηριχτεί.

Λοιπόν. Ας αποφασίσουν κάποιοι τι νομίζουν. Είμεθα το γένος των αγγέλων και των πράων που πάντα φερθήκαμε ως πλειοψηφία με παρρησία αρετή δικαιοσύνη και ισονομία στην Τ/Κ μειονότητα; Οπότε αιφνιδίως μία ωραία πρωία στα καλά του καθουμένου, ξύπνησαν κάτι κακοί Τούρκοι και κάνανε ντου στην παραδεισένια Κυπριακή γη όπου όλοι οι κάτοικοι της ανεξαρτήτως καταγωγής εθνικής απολάμβαναν τα ίδια και τα ίσα; Όχι ρε….κουμπάρε εκάμαμεν και μεις τις μαλακίες μας αλλά…δεν θα μας βγουν και από πάνω τα τουρκούθκια….(σου λέει ο άλλος)

Σωστά! Τα δικά τους εγκλήματα, εγκλήματα, τα δικά μας «μαλακιούλες».

Ασφαλώς, εμείς, δεν εισβάλαμε, ούτε κάναμε καμία κατοχή (αν και θα θέλαμε να πάρουμε την…Πόλη, την Βασιλεύουσα αλλά, δεν μας βγαίνει το σενάριο)

Αλήθεια!!!



Σκεφτείτε ωρέ οπλαρχηγοί του γένους μας σωτήρες και τούτο:

Ήταν λέει ένα νησί, Κύπρο το λέγανε, και είχε 80 τόσο τοις εκατό Μουσουλμανικό στοιχείο, Τουρκοκύπριους και ένα 12%, 15% Ελληνικό. Και τούτοι οι Έλληνες ήσαν και φτωχοί, αγράμματοι κατά κανόνα, τους είχανε οι Τούρκοι για βοηθητικές δουλειές, στα καταστήματα, στα χωράφια κλπ. Βέβαια υπήρχαν και κάποιοι λεφτάδες αναμεσό τους, αλλά έτσι και αλλιώς αυτοί τα βρίσκανε πάντα μεταξύ τους μιας που το χρήμα ούτε γλώσσα έχει ούτε σύνορα και καταγωγή εθνική, μία : Θυρίδες και Καταθέσεις. Και οι Τούρκοι της Νήσου (θυμίζω 80%) θέλουνε να ενωθούν με την Τουρκία και να κάνουν το νησί 100% Τουρκικό Νησί και να…φιλοξενούν το 10-15% ως μειονότητα με στόχο μάλιστα τη σταδιακή αφομοίωση. Σωστά; Σωστά να λες μπουνταλά μου. Και κάνουνε μάλιστα οι Τούρκοι αγώνα κατά της Βρετανικής Αποικιοκρατίας ενώ αυτοί οι κωλοέλληνες , πολλοί από δαύτους έχουν μπει στην Αγγλική Αστυνομία και δουλεύουν για τον Αποικιοκράτη (ε ρε τι κάνει η ανάγκη ε;) Τέλος πάντων, δόξα τον Αλλάχ, ο Αγώνας τελειώνει αλλά Ένωση με την Μητέρα Τουρκία , δεν γίνεται αλλά το νησί γίνεται ανεξάρτητο κράτος. Και αυτοί οι τιποτένιοι, οι Έλληνες (το…10-15%) θέλουν να είναι μέσα σε όλα. Πριτς! Που θα μας τη βγουν και από πάνω αυτοί οι ελάχιστοι…! Θα τους καθαρίσουμε σιγά-σιγά. Πλειοψηφία δεν είμαστε; Ότι θέλουμε κάνουμε….Θα κάνουμε και Αγώνα Β’ για την Ένωση με τη Μαμάκα Τουρκία, θα τα κάνουμε πλακάκια με το στρατιωτικό καθεστώς της Άγκυρας και θα διώξουμε τον Βεζίρη μας που επιμένει στην Ανεξαρτησία και όχι στην Ένωση. Και, τον διώχνουμε…Και, έρχονται στα πράγματα, οι πραγματικοί Τούρκοι! Αυτοί, οι πατριώτες που πάντα θέλανε την Ένωση με την Τουρκία και την απόλυτη εξαφάνιση των βλαχοελλήνων, αυτών των τιποτένιων γκιαούρηδων. Κάνουμε και «Πρόεδρο» έναν γνωστό φίλο της «εθνικής καθαρότητας».

Γαμώτο! Πήγαν τα σχέδια μας χάλια. Μπήκε στη μέση η Ελλάδα, έστειλε στρατό για να περισώσει το 12-15% που τάχα κινδύνευε από εμάς! Και όχι μόνο αυτό, αλλά τώρα που ζούμε ήσυχοι για 30 τόσα χρόνια και προοδεύουμε και είμαστε και στην Ε.Ε. και έχουμε πισίνες, Μερσεντέ και Μπεμβέ και οι γυναίκες μας τσάντες Γκούτσι και ρολογογάκια Μπούλγκαρι απαιτούν πάλι τα ίδια. Να είναι ίσοι με μας! Και δεν θέλουνε να φύγει Ελληνικός στρατός αμέσως! Μα τι θα τους κάνουμε; Αφού έτσι κι αλλιώς, άχρηστοι είναι. Κωλοέλληνες. Ακούς εκεί ένα 12% να θέλει δικαιώματα! Όχι ρε! Αν θέλετε να υπάρξετε θα γίνεται Τούρκοι. Υπό ένα ΔΙΚΟ μας κράτος. Ακούς εκεί Ομοσπονδία! Ομοσπονδία με ποιους; Με τη μειοψηφία; Με τους καθυστερημένους; Εμείς, το καλό τους θέλαμε πάντα. Να τους κάνουμε Τούρκους. Μουσουλμάνους. Αν δεν είχε μπει ο στρατός τους το 74, τώρα δεν θα υπήρχε ούτε ένας από δαύτους. Ή στη θάλασσα θα είχαν καταλήξει, ή θα είχαν γίνει «δικοί μας». Α Σιχτίρ πια!

Μιχάλης είπε...

Γιώργο Πίττα καλώς ορίσατε από το ταξιδάκι σας.

Το θέμα όπως το θέτεις έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και απ’ ότι αντιλαμβάνομαι προσπαθείς να βάλεις τη θέση των ε/κ στη θέση των τ/κ για να αντιληφθούμε πως θα νιώθαμε στην περίπτωση που εμείς ήμασταν η πλειοψηφία εδώ.

Αν και συμφωνώ με τον προβληματισμό που βγάζει το κείμενο σου, έχω την άποψη ότι ελάχιστοι θα κατανοήσουν αυτό που θέλεις να πεις.

Πολλές φορές (μετά τα δημοψηφίσματα) ακούσαμε τη σωστή θέση ότι θα πρέπει να γίνουν αντιληπτές και κατανοητές από τον διεθνή παράγοντα οι ανησυχίες των ε/κυπρίων.
Το ίδιο δεν πρέπει να ισχύσει και για τους τ/κύπριους; Δηλαδή να κατανοήσουμε τις δικές τους ανησυχίες;

Όμως για να τις κατανοήσουμε θα πρέπει πρώτα να γνωρίζουμε τις απόψεις τους. Και ενόσω επιμένουμε στη δική μας θεώρηση και μόνο, τότε πώς μπορούμε να κατανοήσουμε και τις δικές τους ανησυχίες και πολύ περισσότερο πώς να μπούμε στη θέση τους όπως βγαίνει μέσα από το κείμενο σου;